Etusivu > Ajankohtaista > Tiedotteet > Lahden Talot varmistaa asukkaidensa turvallisen asumisen

Lahden Talot varmistaa asukkaidensa turvallisen asumisen

13.6.2018

Lahden Talot haluaa tarjota asukkailleen turvallista asumista niin turvallisen vuokrasuhteen muodossa kuin asumisturvallisuudenkin kannalta. Asumisturvallisuuteen on kiinnitetty runsaasti huomiota viime vuosina, muun muassa uusimalla alueopasteet, palokunnantaulut, turvallisuusohjeet ja pelastussuunnitelmat sekä kouluttamalla asukastoimikuntien jäseniä asumisturvallisuudesta ja järjestämällä asukkaille turvallisuusvalistusta.

Asumisen turvallisuuskoulutusta asukastoimikunnille

Asukastoimikuntien jäsenille järjestettiin Hennalan Upseerikerholla 19.5.2018 asumisen turvallisuutta käsittelevä koulutustilaisuus. Kiinnostus koulutusta kohtaa oli korkea: 108 asukastoimikuntien jäsentä osallistui koko päivän koulutukseen.

Turvallista asumista -tapahtumassa opeteltiin sammutustaitoja

Jatkona asukastoimikuntien asumisen turvallisuuskoulutukselle Lahden Talot järjesti 4.6.2018 Turvallista asumista -tapahtuman Raamikatu 3:n piha-alueella. Tapahtuma oli avoin kaikille asukkaille ja houkutti myös naapurustoa paikalle. Tapahtuman vetonaulana toimivat Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen järjestämät rasvapalo- ja nostokorin pysytysnäytökset. Pelastuslaitoksen palontorjunnan ammattilaiset järjestivät myös alkusammutuskoulutuksen, johon osallistui innokkaasti monen ikäisiä asukkaita taloista. Kaikki koulutukseen osallistuneet saivat Led-taskulampun kiitoksena aktiivisuudestaan.

Kotivarapisteestä neuvoja arjen häiriötilanteisiin

Lahden Talot oli järjestänyt paikalle myös niin kutsutun valmiusvaraston eli kotiin varattavan pakkauksen kriisitilanteesta selviytymiseen ilman sähköä ja muuta normaalia yhteiskunnan infrastruktuuria. Kotivarapisteeseen tutustuneet henkilöt pitivät pakkausta erinomaisena ajatuksena ja hyvänä muistutuksena siitä, että kriisitilanteeseen varautuminen ei vaadi liikoja.

Turvallista asumista -tapahtuma muiden turvallisuuskoulutusten ohella on osa Lahden Talojen turvallista asumista -teemaa, jonka asukashallitus on valinnut vuoden 2018 teemaksi.

Kuvia Turvallista asumista -tapahtumasta:

1.JPG

2.JPG