Etusivu > Ajankohtaista > Tiedotteet > Lahden Talot tukee LAMKin varainhankintakampanjaa

Lahden Talot tukee LAMKin varainhankintakampanjaa

30.10.2018

Lahden Talot Oy tukee Lahden ammattikorkeakoulun varainhankintakampanjaa 10 000 eurolla ja lahjoitus on osoitettu erityisesti liiketalouden alalle.

LAMKin ja Lahden Talojen strateginen kumppanuussopimus on ollut voimassa jo vuodesta 2017. Viime viikolla lahjoituksen merkeissä yhteistyötä arvioitiin uudelleen sekä suunniteltiin tulevaa; kumppanuussopimuksen tavoitteena on kehittää ja vahvistaa osapuolten yhteistyötä. Lahden ammattikorkeakoulun opiskelijat ovat mm. tehneet selvityksiä opiskelija-asumisen kehittämiseksi Lahdessa sekä lisäksi Lahden Talot Oy osallistuu LAMKin Pysytään pinnalla -hankkeeseen, jossa on tarkoitus parantaa isännöinti- ja kiinteistöalan yritysten työhyvinvointia sekä tuottavuutta.

- Yhteistyö Lahden Talojen kanssa on erityinen siksi, että yhteistyön lopputulos näkyy suoraan LAMKin opiskelijoiden arjessa. Asuminen on yksi keskeinen opiskelijakokemuksen muoto. LAMKin opiskelijoiden ja henkilöstön sekä Lahden Talojen äänen kuuluminen tulevaisuuden asumisen ja laajemmin kokonaishyvinvoinnin kehittämisessä on tärkeää. Juuri tähän yhteistyö tulee perustumaan, kiteyttää Lahden ammattikorkeakoulun rehtori Turo Kilpeläinen.

Lahden Talot on seudun suurin vuokra-asuntoyhtiö, joka tarjoaa turvallista, terveellistä ja kohtuuhintaista vuokra-asumista. Yhtiö omistaa Lahden alueella noin 7200 asuntoa.

- Lahden Talot Oy on alueen merkittävin opiskelija-asumispalveluja tuottava yhteisö ja yhteistyö LAMKin kanssa antaa meille merkittävää lisäarvoa opiskelija-asumispalvelujen kehittämisessä. Sopimuksen puitteissa on mm. selvitetty opiskelija-asumisen sisältöjä ja tulevaisuuden odotuksia ja parhaillaan on käynnistymässä Lahden Talojen työhyvinvoinnin kehittämiseen liittyvä hanke, kertoo Lahden Talot Oy:n toimitusjohtaja Jukka Anttonen ja jatkaa - Lahden Talot -konserni täyttää vuonna 2018 20 vuotta ja viettää merkkivuottaan työn merkeissä. LAMKin varainhankinnan tukeminen lahjoituksella sopii erinomaisesti merkkivuotemme teemaan ja vahvistaa yhteistyötä LAMKin kanssa. Lahjoituksen haluamme kohdistaa yhteistyönä toteutettaviin asumispalveluihin ja asumisen sisältöihin kohdistuviin selvitys- ja kehityshankkeisiin. Liiketalouden ala on luonteva yhteistyökumppani ja koordinaattori, kun kehitystyö edellyttää tarvetta koota osaamista poikkitieteellisesti myös muilta LAMKin koulutusaloilta.

LAMK.jpg
LAMKin yksikön johtaja Tuula Kilpinen, Lahden Talojen toimitusjohtaja Jukka Anttonen, LAMKin rehtori Turo Kilpeläinen ja
Lahden Talojen markkinointipäällikkö Piia Jokiaho NiemiCampuksella.