Etusivu > Ajankohtaista > Tiedotteet > Kiinteistöhuollon laatu parantunut edelleen

Kiinteistöhuollon laatu parantunut edelleen

26.4.2018

Lahden Talot palkitsi parhaat aluehuoltomiehet ja kiinteistösiivoojat.

Lahden Talojen kiinteistöhuollon laatu on noussut tasaisesti vuodesta 2010 lähtien. Mitatut tulokset ovat parantuneet seitsemän vuoden aikana 28 prosenttia. Tämä käy ilmi Lahden Talojen kiinteistönhuollon palvelu- ja laatutason tuloksista, jotka julkaistiin keskiviikkona. Laadun arvioinnissa tarkastellaan myös asukastyytyväisyyttä. Lahden Taloissa asuu noin kymmenen prosenttia lahtelaisista.

Isännöintipäällikkö Matti Koskisen mukaan laatupisteiden systemaattinen seuranta korreloi myös asiakastyytyväisyyden kanssa. -Mittaamisella tuodaan näkyväksi palvelun laatua ja saadaan asukkaiden mielipide esille. Kun tulokset paranevat, saadaan myös energiansäästöä ja nostettua asukasviihtyvyyttä ja -tyytyväisyyttä. Olemme saaneet toimijat mukaan kanssamme laatutalkoisiin.

Lahden Talot palkitsi kiinteistöhuoltoyritysten kiinteistöpäivässä kiinteistöhuollon parhaasta työpanoksesta Aaro Ollikaisen, Timo Lehtisen ja Ville Tikkasen. Voittaja Aaro Ollikaiselle kertyi työsuorituksesta liki täydet pisteet, 9 035 pistettä täydestä 10 000:sta. Ollikainen työskentelee palvelutalokohteissa, ja nämä ovat Lahden Talojen kiinteistönhuollon vaativimpia kohteita. Talotekniikan asiantuntija Eero Kumpulainen sanoo, että yli 9 000 pisteen suoritukseen on vaikeaa päästä. Kumpulaisen mielestä huomionosoitukset palveluntuottajille ovat tärkeitä tilaajan taholta, sillä kiinteistöhuolto on Lahden Talojen kasvot kentällä ja motivoituneet työntekijät ovat yhtiölle tärkeitä. -On hienoa nähdä, että ammattilaiset tuntevat ylpeyttä tekemästään työstä, se on osa ammattitaitoa.

Lahden Talojen kiinteistöhuoltoyritysten kiinteistöpäivässä palkittiin myös parhaat kiinteistösiivouksen ammattilaiset. Palkintosijoille ylsivät Elina Kallio, Sary Pölönen ja Asta Kemppainen. Vuoden siivoustyöntekijä Kallio sai 8893 pistettä. Lahden Talojen kiinteistötarkastaja Satu Airos sanoo, että kiinteistösiivouksen laadulla vaikutetaan suoraan asukaskokemukseen. -Yleisnäkymä sisääntuloaulaan ja porrashuoneisiin, hissiin sekä yleisiin tiloihin kuten saunoihin vaikuttaa viihtyvyyteen. Myös se, kuinka puutumme laadun poikkeamiin, esimerkiksi tahallisiin sotkuihin. Lahden Taloissa säännöllistä pintojenhuoltoa tehdään päivittäisten toimenpiteiden lisäksi perussiivouksella. Kiinteistöissä on lisätty myös puhdistushoitoa, mikä vaikuttaa yleissiisteyteen.

Laatupisteitä kerätään huolto- ja siivoustoimenpiteiden suorituksista, tarkastuksilla seurataan muun muassa siisteyttä, yleistä järjestystä, pienkorjauksia, lämmitystä, ilmanvaihtoa ja käyttövesijärjestelmiä sekä turvallisuustekijöitä. Systemaattinen seuranta on osa Lahden Talojen kiinteistöhuollon ja siivouksen laadun mittausta ja kehittämistä.

Kiinteistöhuollon palveluita tuottaa viisi yritystä: RTK Palvelut Oy, Palmia Oy, Alltime Oy, ISS Palvelut Oy ja Nastolan Putki-ja Kiinteistöpalvelu Oy. Siivousta tuottaa kaksi yritystä, Palmia Oy ja Lassila&Tikanoja Oyj.

Kiinteistopaiva 2018 kiinteistonhoitajat.jpg
Parhaan siivousyrityksen kunniakirjan vastaanottanut Palmia Oy:n edustaja Anne Ahokas sekä palkitut siivoustyöntekijät Sary Pölonen, Elina Kallio ja Asta Kemppainen.
Kiinteistopaiva 2018 ryhmakuva.jpg
Kiinteistöpäivän osallistujat ryhmäkuvassa.